Linkbuilding per a una ecommerce

Si bé el posicionament web és essencial per una pàgina qualsevol, quan parlem d’una ecommerce, la tasca per pujar-la de posició a les SERPs resulta molt més complexa i necessària per diferenciar-se de la forta competència.

Com ja hem comentat nombroses vegades, una gran part del treball per posicionar una web exigeix enfortir el SEO onpage de la mateixa web enriquint els textos, eliminant contingut duplicat i optimitzant la qualitat de les imatges entre d’altres. No obstant això, per posicionar una ecommerce correctament serà imprescindible destinar una gran part de la nostra feina a treballar el linkbuilding.

Les botigues online, a causa de la seva tipologia, consten d’una arquitectura i composició diferents de la resta de sites i és per això que a l’hora de fer linkbuilding haurem de tenir presents tots els aspectes de la seva estructura, des de la portada fins a cadascuna de les seccions, categories i productes per poder trobar les paraules claus que millor funcionaran.

Un altre aspecte a tenir en compte és el sector al qual pertany l’ecommerce, ja que els usuaris d’aquesta tenen comportaments diversos en cadascun dels casos i hem de saber on col·locar el nostre enllaç.

Si parlem del sector dels videojocs, és altament probable que els usuaris abans de decidir-se per comprar X joc, busquin opinions del mateix a fòrums temàtics, on s’ubiquen alhora altres jugadors experts del joc, informàtics o fins i tot desenvolupadors de videojocs que troben en els fòrums un lloc on compartir la seva passió amb altres aficionats.

Tanmateix, si ens referim a una botiga dels sector del DIY, els usuaris que pretenem atraure segurament també són consumidors dels continguts de diversos blogs especialitzats o a canals de Youtube dedicats exclusivament al món de les manualitats, l’scrapbooking i el bricolatge.

Tenint en compte això, haurem d’investigar de manera acurada el sector al qual pertany i conèixer el públic objectiu a qui es dirigeix l’ecommerce per tal de poder realitzar una estratègia d’enllaços personalitzada i eficient.

Existeix l’enllaç perfecte?

La resposta és no. Com tot a la vida, no hi ha res perfecte. Però si seguim amb l’exemple de la botiga de videojocs, l’estratègia de linkbuilding anirà estretament lligada a l’estacionalitat (si es tracta de l’època nadalenca, hi haurà molta més demanda), a l’anunciament del llançament d’un nou joc, a l’oferta d’algun producte en concret, etc. Són alguns dels factors que influeixen en aquesta decisió.

Quan col·loquem un enllaç hem de tenir en compte que acompleixin les següents 3 característiques:

  • Prové d’un domini amb bona autoritat
  • Ens porta tràfic de qualitat
  • Està relacionat de forma directa o parcial amb el projecte

Generant contingut i enllaços que aportin un valor afegit a l’usuari i siguin útils tot i no reportar cap benefici comercial, aconseguirem bons resultats, potser creant articles potents al nostre blog, podrem obtenir contingut fàcil de compartir que engrandeixi la nostra xarxa d’enllaços. És per això que sempre diem que les estratègies SEO onpage i offpage han d’anar sempre de la mà.

Tens dubtes? En vols parlar? Contacta’ns!

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
Marina Muñoz
marina@seoinhouse.es


SEO Y MARQUETING DIGITAL, S.L. utiliza "COOKIES" para garantizar el correcto funcionamiento de nuestro portal web, mejorando la seguridad, para obtener una eficacia y una personalización superiores, para recoger datos estadísticos y para mostrarle publicidad relevante. Si continúa navegando o pulsa el botón "ACEPTAR" consideraremos que acepta todo su uso. Puede obtener más información en nuestra POLÍTICA DE COOKIES en el pie de página.

ACEPTAR

Aviso de cookies