Consells per què la teva empresa triomfi a Pinterest

Com alguns ja saben, Pinterest és coneguda per ser una plataforma on les persones entren a buscar inspiració, idees innovadores pels seus projectes o per trobar tutorials de treballs manuals (DIY) entre d’altres.

Només amb aquesta dada, ja pots intuir que la intencionalitat de l’usuari és molt diferent de quan entren en altres xarxes, com Facebook, Instagram o Twitter. Això pot plantejar-te el següent dubte: si són plataformes tan diferents, com aconseguir que la teva empresa triomfi a Pinterest?

Més de dos terços d’usuaris asseguren haver descobert una marca o un producte nou del seu interès a Pinterest, i més de la meitat utilitza aquesta xarxa amb la intenció de planejar les seves compres. No obstant això, precisament el fet que sigui tan diferent de les xarxes «principals» fa que moltes empreses es trobin davant el problema de no saber com comunicar-se a aquesta plataforma.

‘Don’t worry!’! Avui tenim alguns consells que et seran molt útils a l’hora de posar en marxa el teu perfil i fer que la teva empresa triomfi en Pinterest.

Els botons serveixen per a aconseguir pins

Si vols que els usuaris interactuïn amb el teu contingut i t’ajudin a compartir els teus productes, has de posar botons per a guardar elements de la teva pàgina web. Això permetrà que la gent posi un pin en el teu contingut amb solo un clic. Aquest gest tan senzill permetrà multiplicar la quantitat de contingut que els usuaris guardaran de la teva pàgina.

L’estratègia horària

Assegura’t que controles a quines hores envies missatges als teus seguidors en la resta de xarxes. Ja que hauries de seguir la mateixa dinàmica. Publica un pin una vegada al dia i tria les hores més adequades per fer-ho. Des de la mateixa xarxa social posen èmfasi en el fet que la constància és la clau per a arribar als teus usuaris.

Cuida el teu contingut

Pinterest és una xarxa essencialment visual. De fet, molta gent ni tan sols llegeix el text dels pins. Així que esforça’t per aconseguir imatges de qualitat.

Hauries de comptar amb fotos definides, amb una bona il·luminació i composició.

Com a consell addicional sobre aquest tema, cal destacar que les imatges que solen triomfar a Pinterest són les d’estil de vida.

Evita en la mesura que sigui possible les típiques i avorrides imatges d’e-commerce del producte sobre un fons blanc.

Quant a la grandària, ajusta-les a 600 x 900 píxels. Si la imatge és de més de 1560 píxels, apareixerà tallada.

El text

El fet de ser una plataforma essencialment visual, no vol dir que no hagis d’escriure un text; de fet, l’ideal és escriure una descripció curta i concisa. Explica als usuaris què trobaran a la teva web quan facin clic.

Utilitza les paraules clau més importants per a aconseguir que les teves pins apareguin en el motor de cerca. Però fes-ho de manera natural, en cas contrari, resultarà molest per l’usuari.

Socialitza!

Com sempre et diem amb les xarxes, es tracta d’una comunitat, un lloc on la comunicació és multidireccional, així que no pretenguis dedicar-te a llançar missatges de manera unidireccional i rebre alguna cosa a canvi. Perquè, o bé ets una gran lovemark, o no trobaràs amor per a tu en aquesta xarxa.

Si vols que altres usuaris interactuïn amb els teus pins, tu també has de fer-ho amb uns altres. Segueix taulers o comptes de marques relacionades amb el teu sector -pots evitar a la competència-, interactua i dona like als pins que et resultin interessants.

Utilitza els rich pins o pins detallats

Es tracta de pins amb més informació de l’habitual, que poden incloure el preu i la disponibilitat del producte, una geolocalització, o un enllaç a descàrrega d’app des del mateix pin. Per dir-ho així, es tracta de la versió Pinterest dels rich snippets de Google.

Els anuncis de Pinterest

No pot faltar per a donar-li un impuls al teu negoci i fer que la teva empresa triomfi a Pinterest. Aquests anuncis o pins promocionats fan que els teus pins siguin vists per més persones.

Tanmateix, la mateixa xarxa social ofereix dades que assenyalen que els seus anuncis aconsegueixen una mitjana d’un 20% més de clics orgànics en el mes següent al llançament d’una campanya publicitària.

Qualsevol usuari podrà guardar el teu pin com un de normal o orgànic, encara que estigui promocionat.

Si vols que el teu negoci triomfi a Pinterest però no saps per on començar, pots comptar amb SEOinHouse. Amb la nostra estratègia de Social Media, aconseguirem que arribis a la teva audiència en les xarxes!

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
monica
monica.cabani.vacarisas@gmail.com


SEO Y MARQUETING DIGITAL, S.L. utiliza "COOKIES" para garantizar el correcto funcionamiento de nuestro portal web, mejorando la seguridad, para obtener una eficacia y una personalización superiores, para recoger datos estadísticos y para mostrarle publicidad relevante. Si continúa navegando o pulsa el botón "ACEPTAR" consideraremos que acepta todo su uso. Puede obtener más información en nuestra POLÍTICA DE COOKIES en el pie de página.

ACEPTAR

Aviso de cookies